Hjälp och svar på frågor

Här hittar du svaren på de vanligaste frågorna vi får. Om du inte hittar det du undrar över så får du väldigt gärna kontakta oss på support@postero.se

Allmänna frågor Frakt Betalning Posters Returer/Ångerrätt Samarbeten/Press

Allmänna frågor

Vad är Postero.se?

Vi är ett litet svenskt företag som brinner för design och snygga posters. Vi arbetar hårt för att göra svenska hem och väggar lite mer stilfulla, en poster i taget!

Vilken typ av data använder ni er av vid designen av kartorna i era posters?

Inspirationen för kartorna kommer från data som levereras av Open Street Map. Vi vill gärna passa på och tacka alla Open Street Map medlemmar som arbetar hårt för att göra kartor tillgängligt för allmänheten (Open Data Commons Open Database License (ODbL)

 

Var kommer era motiv ifrån?

Våra motiv är huvudsakligen designade in-house av våra duktiga grafiker. På efterfrågan har vi däremot även börjat sälja motiv och fotografi som anses vara royalty-free (CC0). Skulle du upptäcka en poster med ett motiv som anses vara upphovsrättskyddat så ber vi dig kontakta oss så kommer vi genast att vidta åtgärder.

Min ort / stad fattas, kan ni lägga till den i ert utbud?

Vad tråkigt! Vi vill jättegärna lägga till din stad i vår shop. Skicka ett e-mail (support@postero.se) med ortens namn så ska vi sätta igång direkt med designen. Vi meddelar dig inom 48 timmar när produkten är tillgänglig!

Detaljer på er poster är fel eller missledande, kan ni fixa till det?

Självklart! Om du hittar fel i vår design så skulle vi vara väldigt tacksamma om du rapporterade det till oss på support@postero.se. Vi kommer självklart försöka rätta till det så snabbt som möjligt!

Vad är er privacy policy?

Kortfattat, vi tror på att våra kunder ska ha full kontroll över sin personliga information. Vi sparar aldrig känsla data så som kreditkortsinformation. Däremot, så använder vi oss av bland annat cookies för att ge dig som besökare en bättre upplevelse på vår sajt. Vi arbetar hårt för att följa den nya EU-lagen GDPR (General Data Protection Regulation) som snart träder i kraft. Du kan hitta vår fullständiga privacy policy här.

Frakt

Vilka länder kan ni skicka till?

För tillfället erbjuder vi frakt endast inom Sveriges gränser

Hur mycket kostar frakten?

Frakt inrikes kostar 49:- 

Erbjuder ni spårningsinformation så att jag kan följa mitt paket?

I dagsläget erbjuder vi ingen spårningsdata för din order. Om du är oroad över att paketet har blivit borttappat på vägen så kan du kontakta oss på support@thecitysposters.com så ska vi se efter vart ditt paket är och hjälpa dig.

Hur packar ni era posters?

Våra posters packas försiktigt i en stryktålig tublåda tillsammans med skyddspapper som ska skydda trycksidan ifrån eventuellt smuts och bläck.

Hur lång tid tar det tills jag får min poster?

Beroende på var du bor kan leveranstiden variera. Nedan är uppskattade tider: 

Sverige  1-7 arbetsdagar

Vad händer om jag skrivit in fel adress vid köp?

Om postern redan är skickad så tar vi tyvärr inget ansvar för om adressen är felaktig. Om postern däremot inte skickats än så kommer vi hjälpa dig att justera adressen så att den kommer fram säkert. Låt oss veta så snabbt som möjligt om du misstänker att några orderdetaljer är felaktiga (support@postero.se).

Vad händer om min poster tappas bort med posten?

Om ditt paket tappas bort eller inte kommer fram så se till att mejla till oss. Vi kommer prioritera ärendet och följa upp leveransstatus. Om det är borttappat på vägen så kommer vi självklart skicka en ny poster helt gratis så snabbt som möjligt!

Vad händer om jag inte hämtar upp min poster på leveransplatsen?

Vi tar inget ansvar för oupphämtade paket. Det är tyvärr inget vi kan påverka utan du får kontakta ditt lokala postkontor och se om de kan göra något åt situationen.

Betalning

Vilka är betalningsalternativen?

Du kan betala med kort (MasterCard, Visa). Betalningslösningen som vi använder för närvarande tillhandahålls av Stripe vilket är en av världens största transaktionsförmedlare. Du kan känna dig 100% säker när du beställer prints från oss!

När dras pengarna från mitt kort?

Pengarna dras när beställningen gått igenom.

Hur vet jag om min beställning har gått igenom?

Efter köp kommer du att få ett mejl med beställning- och betalningsinformation. Om du inte får ett mejl rekommenderar vi att du först väntar ett litet tag. Testa sedan att uppdatera din inkorg och se även till att ta en titt i ditt spam-filter. Om orderbekräftelsen fortfarande saknas så skicka ett mejl till oss så ska vi manuellt se till att du får ett korrekt kvitto på ditt köp.  

Om jag aldrig får en orderbekräftelse?

Kontakta oss på support@postero.se så ska vi se till att manuellt skicka ett till dig så snabbt som möjligt.

Posters

Vilka storlekar har era posters?

Våra Posters kommer i två standardstorlekar. 50x70cm och 70x100cm. Dessa storlekar gör det oerhört enkelt att hitta passande och prisvärda ramar till.

Var trycker ni och vilken typ av printer använder ni?

All vår tryckverksamhet sker i Sverige med premium-printers specifikt konstruerade för att producera högkvalitativa posters.

Vilket typ av papper använder ni till era posters?

Våra posters är utskrivna på 180g/m2 matt papper (FSC-certifierad). Vi har gjort noggranna tester för att hitta det bästa möjliga papper för just vårt typ av motiv. Vi garanterar ett tryck som kommer hålla bra och se skarpt ut.

Är ni ett eko-vänligt företag?

Att vara ett “grönt” företag är en viktig sak för oss. Vi strävar efter att enbart använda oss av återvinningsbara och nedbrytningsbart material för våra produkter och vår arbetsplats. 

Returer/Ångerrätt

Vad händer om jag är missnöjd med min poster?

Om du inte är nöjd med din produkt rekommenderar vi att du besöker Retur/Ångerrätt och fyller i formuläret där. Om någonting är skadat eller fel så kommer vi att ersätta dig med en ny poster helt kostnadsfritt. Vi är inte nöjda förrän du är nöjd!

Vad gör jag om jag vill ångra mitt köp?

Om du har ångrat dig och vill göra en retur så ber vi dig besöka vår ångerrättssida. Du har 30 dagar på dig från det att beställningen går igenom till att returnera varan (OBS. du får själv stå för fraktkostnaden). På ångerrättssidan behöver du först fylla i ett formulär innan du skickar tillbaka postern i sin originalförpackning.

Kostar det att returnera en vara?

Om du har ångrat ditt köp behöver du stå för returkostnaden själv. För en korrekt prislista på frakt ber vi dig kontakta din närmsta postkontor.

Samarbeten

Har du en idé?

Du har redan fångat vårt intresse! Släng gärna iväg ett mejl till oss på info@postero.se så kan vi diskutera din idé vidare!

Marknadsföra Postero.se?

Om du är intresserad av att marknadsföra vårt företag eller våra posters så är vi självklart intresserade av att höra ditt förslag. Vi har många bloggare och influencers som vi samarbetar med. Vi letar ständigt efter nytt duktigt folk att arbeta tillsammans med. Kontakta oss på info@postero.se så återkommer vi så snabbt vi bara kan!